Imprimarea modelelor unice
Aceasta metoda implica controlarea pozitiei designului, pe un produs anume. Designul este creat la scara produsului si, spre deosebire de un model repetitiv, poate fi imprimat digital in sectiuni strategic alese.
Metoda este folosita in special pentru imprimarea articolelor de imbracaminte (costume de baie sau de sport), dar aceeasi idee si acelasi proces pot fi aplicate si pentru imprimarea fetelelor de perna sau a tapiseriilor.
Un tricou este exemplu bun pentru intelegerea modalitatii de functionare a imprimarii modelelor cu unice. Tricourile au in mare parte un print pe fata sau pe spate, uneori in ambele locuri, dar intotdeauna modelul se afla in anumite zone predeterminate. Acelasi concept poate fi aplicat la mai multe articole de imbracaminte si produse, unde designul este dezvoltat si pozitionat in corelare directa cu produsul. Procesul poate fi multiplicat pentru a fi aplicat la o serie de mai multe produse, rezultatul fiind intotdeauna identic.
Cu un model digitalizat si dimensiuni ale produsului cunoscute (spre exemplu dimensiunile unei fete de perna), un design poate fi asezat digital peste forma produsului si printat.
In acest fel, printarea digitala poate ajuta la economisirea timpului in asezarea modelelor, taierea materialului si micsorarea costurilor pentru resurse.